"دختران نور " کانون مرزی «شهدای پشنده» آخرین ساعات نمایشگاه قرآن را زینت بخشید
"دختران نور " کانون مرزي «شهداي پشنده» آخرين ساعات نمايشگاه قرآن را زينت بخشيد

"دختران نور " کانون مرزی «شهدای پشنده» آخرین ساعات نمایشگاه قرآن را زینت بخشید

مستند کوتاه قرآني از فعاليت پايگاه قرآني کانون فرهنگي هنري "شهداي پشنده" مسجد صاحب الزمان (عج) منطقه مرزي شهرستان راز و جرگلان در آخرين ساعات برگزاري نمايشگاه قرآن کريم رونمايي و براي علاقمندان به نمايش درآمد.
شناسه خبر : 61099 تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ فعالان مسجدی و بچه های مسجد روستای مرزی پشنده از توابع شهرستان راز و جرگلان، یکشنبه شب 27 اسفند ماه جاری، در آخرین شب برگزاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم، در قاب تصویر و نمایش این نمایشگاه نشستند و فعالیت های قرآنی کانون فرهنگی هنری این روستا در مستندی کوتاه با عنوان "دختران نور"  برای حاضران به نمایش درآمد.

 

"دختران نور" عنوان مستندی قرآنی است که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با هدف معرفی فعالیت های کانون «شهدای پشنده» مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) روستای پشنده شهرستان راز و جرگلان، برای نشر و آموزش قرآن به دختران نوجوان تهیه و تولید شده است. 

 

این مستند قرآنی با حضور دکتر «تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام «عظیم آسوده» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان  تنی چند از مسئولین و نیز قاریان مطرح استان در محل غرفه برنامه های جنبی  چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم به طور رسمی رونمایی و برای عموم اکران شد.

یکی از ویژگی های این مراسم رونمایی حضور پرشور نوجوانان بود  و شوق و نشاطی مضاعف و قرآنی برای مراسم به ارمغان آورد.

 

همچنین مراسم رونمایی با محفل انس با قرآن کریم و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید  توسط  «مجید رجبی» و «حضرتقلی حیدری»  از اساتید قرآنی، قاریان مطرح استان  آغاز شد و عطر معنویت دو چندان گرفت.

 

تربیت بیش از 50  نوآموز و حافظ قرآن و برگزاری حلقه های قرآنی در روستای پشنده، تربیت هنرمندان قرآنی  و معرق، برگزاری محافل قرآنی و آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن از جمله اقدامات معرفی شده این کانون در قاب مستند فوق است که با زبانی شاعرانه و نگاهی کوتاه تقدیم  تماشاگران شد.

"مرتضی خدادادی" از هنرمندان مسجدی کانون فرهنگی هنری شهید همت بجنورد، طراح و کرگردان این اثر کوتاه مستند است.

اجرای مونولوگ قرآنی توسط هنرمند مسجدی «سید یوسف حسینی» و نغمه خوانی سرودهای "خورشید" و "امام علی علیه السلام" توسط دو گروه سرود «نسم ولایت» و «نسیم قدر» متشکل از نوجوانان هنرمند کانون فرهنگی هنری انصار المهدی (عج) مسجد  حضرت قائم آل محمد(عج) دیگر برنامه های ساعات پایانی این نمایشگاه و تکمیل کننده مراسم رونمایی فوق می توان نام برد.

 

گفتنی است، جمعه شب  و شنبه شب نیز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فعالان مسجد دو مستند قرآنی دیگر تولید شده با عنوان  "یک قرن تلاوت"  و "خانه هایی پر نور" برای مخاطبان نمایشگاه قرآن کریم رونمایی شد.

 

پایان/